77% meer social organic traffic voor Slinc

Slinc, opgericht door Rachel Hulshof, helpt mensen hun ideale gewicht te bereiken én behouden met een eenvoudig eetschema, gezonde voeding en persoonlijke ondersteuning. Het programma is gericht op een blijvende, gezonde levensstijl waarin deelnemers centraal staan als held van hun eigen verhaal.

Nieuwe huisstijl

In mei 2024 heeft Slinc een complete make-over gekregen, inclusief een nieuwe huisstijl en website. Dit vroeg om een vernieuwde social media-strategie, en daar zijn wij mee aan de slag gegaan. Op basis van maandelijkse thema’s hebben we visuals en content ontwikkeld die aansluiten bij de nieuwe look en feel van Slinc.

Bij het klaarzetten van de visuals hebben we gekozen voor een combinatie van:

  • Recepten
  • Tips & tricks
  • Referenties
  • Inhakers

Naast het creëren van visueel sterke content hebben we ons gericht op het verhogen van het websiteverkeer via organische socials. Door consistent te posten en de content af te stemmen op de behoeften van de doelgroep, zagen we mooie resultaten.

Het resultaat

Deze strategie zorgde voor een stijging van 77% in organisch social verkeer naar de website van Slinc. De vernieuwde visuals en consistente aanpak hebben niet alleen de zichtbaarheid vergroot, maar ook de betrokkenheid van de doelgroep versterkt.

Conclusie

Met een strategische contentaanpak hebben we Slinc geholpen om nog meer mensen te inspireren en te helpen op weg naar een gezonde levensstijl. Het laat zien hoe creativiteit, consistentie en strategie samenkomen om échte impact te maken.